Projekt

Biologia » Gera Natalia » Projekt

Projekt z biologii bardzo pomógł w zrozumieniu przedmiotu dzięki pogłębieniu wiedzy teoretycznej, oraz wykonaniu wielu praktycznych zajęć, poznaniu biochemicznych praw rządzących organizmami żywymi. Najciekawsze ćwiczenia, które były wykonywane to :
 Spalanie cukru w obecności katalizatora
 Dehydratacja sacharozy
 Właściwości lipidów – „Domowy wyrób mydła”
 Izolacja DNA z materiału roślinnego”
 Osmoza w komórkach roślinnych
 Badanie wpływu różnych czynników na białko jaja kurzego
 Efekt Tyndalla – zabawa ze światłem
 Ekstrakcja barwników roślinnych , chromatografia bibułowa
 Transport wody i soli mineralnych w roślinach
 Wytwarzanie tlenu przez rośliny
 Działanie drożdżami na roztwór nadtlenku wodoru (wodę utlenioną)
 Działanie nadtlenkiem wodoru na katalazę zawartą w produktach spożywczych
 Elektroforeza
 Obserwacje mikroskopowe
 Wykrywanie lipidów w żywności
 Wykrywanie skrobi w różnych produktach spożywczych
 Po co nam enzymy? – działanie enzymów
 Właściwości naturalnych polimerów - „plastik z mleka”
 Samozapłon
 Właściwości gazów – produkcja Tlenku węgla (IV) , tlenu , Wodoru
Zajęcia chemiczno-biologiczne z tegorocznego projektu okazały się niezwykle pomocne i inspirujące dla naszych uczniów. Zgłębiona została wiedza teoretyczna jak i praktyczna, gdyż dzięki pracowni chemicznej mogliśmy odtworzyć wiele eksperymentów i doświadczeń. . Dzięki uczęszczaniu na projekt dowiedzieliśmy się wielu nowych jak i ciekawych rzeczy. Nauczyliśmy się między innymi projektować i przeprowadzać doświadczenia biologiczne. Z pewnością niektóre z nich pojawią się na maturze, nie stanowiąc zaskoczenia dla maturzystów. Odkrywaliśmy w sobie nowe zainteresowania, które ułatwią wybór odpowiedniej uczelni. Poznaliśmy wiele chemicznych i biologicznych mechanizmów, które pomogły zrozumieć jak funkcjonuje nasz świat, a nawet ludzki organizm.
Prócz zadań typowo biologicznych doświadczeń mogliśmy sprawdzać swoją wiedzę oraz poszerzyć horyzonty z zakresu chemii np. podczas robienia własnego mydła czy dehydratacji sacharozy ze stężonym kwasem siarkowym VI. Prócz tego ćwiczyliśmy rozwiązywanie zadań maturalnych. Regularnie odbywały się powtórki porządkujące zdobytą wiedzę. Przedmioty ściśle jednak wcale nie są takie straszne.
Monika Piątkowska 2d Marysia Bethke 2d Hania Niewiadomska kl. 2d

 
  • Dodaj link do:
  • www.facebook.com